Nyergelés

2011.01.25. 08:30

Soha nem szoktam beleszólni, hogy más mit csinál, de a nyergelésnél a ló védelmében nem tudom megállni, hogy ne mondjam, a nyeregalátétet fel kell húzni a markamrába. Sokszor láttam túralovakon nagyon csúnya marfeltörést, nem is a nyeregtől, hanem a marra feszülő izzasztótól. Egyszer szelíd barátunkat vittem terepre és a lovászok készségesen segédkeztek neki a nyergelésnél. Nem figyeltem, elindultunk, az első vágta után egy sűrű cserjés szakaszon léptünk keresztül, ahol is minden bokorba bevitte a lova szegényt, mint mikor a szúnyogokat húzzák le az ágakkal magukról, kiérve a tisztásra pedig már a földet szagolva maga előtt, a térdét hajlította. Kiabáltam, hogy vegye ki a lábát a kengyelből, nehogy az eldőlő ló alá szoruljon, de ne hagyja a nyereggel átfordulni, aminek ugye váztörés lehet a vége. Azért az egykori focista egy jól irányzott balos rüszttel felül tudott kerekedni a pillanatnyi drámán, én meg már tudtam, hogy a lovászos irtózatos hevederhúzás ami a jó minőségű gumis hevedereknél totál felesleges, meg a rossz nyergelés együttesen légszomjhoz és éles fájdalmat okozó hámsérüléshez vezetett.

A bejegyzés trackback címe:

https://klp-lovas.blog.hu/api/trackback/id/tr372611595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása